Verslag Netwerk Evenement Hotel de Wipselberg

Verslag Netwerk Evenement Hotel de Wipselberg

Fletcher Hotel de Wipselberg. Gelegen in het mooie Gelderland en een hotel wat in eerste instantie niet doet denken aan een hotel omdat alle 90 kamers bestaan uit kleine huisjes die verspreid liggen over het landgoed.
Maar omdat het zo anders is, is het ook meteen erg bijzonder.

De locatie van vanavond is het Chalet op het landgoed. Een hoge, mooie ruimte met oneindig veel mogelijkheden, een vaste bar en een groot terras. Beneden is er naast een zwembad nóg een zaal die een hele andere uitstraling heeft en zo de mogelijkheden voor bruiloften vergroot.
Alles ziet er keurig uit en bij het welkom door Operations Manager Maarten van Dorth wordt ons uitgebreid verteld wat de mogelijkheden allemaal zijn op deze specifieke locatie maar ook elders op het landgoed.

Na de korte rondleiding starten we met de Q&A. Liz van de Lande vraagt aan de leveranciers wat zij denken te zien en te horen als dé trends van 2018 en die lijst is behoorlijk lang en uitlopend.
Sommige leveranciers zien een behoorlijke groei in aantallen op bruiloften, men nodigt weer meer gasten uit, terwijl anderen nog steeds zien dat het intieme, kleinere gezelschap ook nog vaak wordt samengesteld. Wel zijn we het er allemaal over eens dat het persoonlijke nóg meer aandacht krijgt dan in de voorgaande jaren. Er blijkt weer budget te zijn, want er wordt minder “geshopped”
De randstad blijkt nog steeds koploper te zijn op de trends vanuit Amerika en de rest van het land volgt altijd een paar jaar later. Waar de festival trouwerij in de randstad alweer achterhaald is, is deze enorm in opkomst buiten de randstad. Een goede zaak want zo kunnen bruidsparen hun bruiloft nog persoonlijker maken. Wel met de kanttekening dat de Gin Tonic behoorlijk passé is, men scoort nu hippe punten met Moscow Mules!
Verder vallen zaken op als echt onthaasten, de bruiloft is een heuse beleving met volledig doorgetrokken stijl en thema en een goede kwaliteit aan spullen en leveranciers.
De leveranciers geven wel aan dat bruidsparen al snel kunnen doorslaan; ze hebben dan gelezen dat een dubbele bezetting aan fotografen of videografen beter is om een goed beeld te creëren. Het resultaat is dan soms dat bij de ceremonie twee fotografen en twee videografen om het bruidspaar heen zwermen en dat is eerder een last dan een toegevoegde waarde. Mocht een bruidspaar veel waarde hechten aan het inzetten van zoveel leveranciers, maak hier dan goede afspraken over met elkaar.

Tot zover het interactieve gedeelte. Liz van de Lande verzoekt aan de aanwezige leveranciers vooral aan te geven wat zij zouden willen bespreken op een volgend netwerk evenement en in welke vorm. Hier leren we uiteindelijk ontzettend veel van.
Hopelijk geeft men veel tips en verzoeken door.

Vervolgens werd het stamppot buffet geopend; met een goed bord eten voor ons en een fijn achtergrondmuziekje van Artistic Productions hebben we enorm goed genetwerkt.
Zo goed zelf dat we een uur later dan het programma aangaf pas het pand verlieten. Fijn dat iedereen zo positief was op dit eerste netwerk evenement van Weddings & Business; op naar de volgende!

Ik dank Fletcher Hotel de Wipselberg & Artistic Productions voor hun bijdrage.

IMG_0371.JPGIMG_0378.JPGIMG_0365.JPGIMG_0363.JPGIMG_0366.JPGIMG_0367.JPG

 

 

 

Geef een reactie


Hoofdpartners

Meld je aan voor de nieuwsbrief

Contact

Weddings & Business
T: 06 - 50 68 87 52
E: info@weddingsandbusiness.nl