Het Keurmerk Trouwen staat voor professionele en betrouwbare bedrijven in de trouwbranche. Bedrijven mogen Het Keurmerk Trouwen dragen wanneer ze de bedrijfsscreening positief hebben behaald, uitgevoerd door een extern jurist en een extern communicatiebureau. Daarnaast is het bedrijf door verschillende referenties positief beoordeeld en worden bruidsparen goed, professioneel en gastvrij behandeld.

LOGO HET KEURMERK TROUWEN
Hieronder zie je het huidige logo’s van Het Keurmerk Trouwen. Deze mogen de bedrijven in 1 van de 4 kleuren naar behoefte gebruiken. De jaartallen onderin staan voor het eerste jaar waarop het bedrijf Het Keurmerk heeft verkregen en het huidige jaar waarin ze hem hebben behaald. Sommigen hebben dus 2011-2019 in hun logo staan, anderen 2016-2019, enz, enz


ONDERDELEN VAN DE SCREENING
Het bedrijf wordt voor de screening Het Keurmerk Trouwen beoordeeld op diverse onderdelen. Deel 1 hiervan zal worden gescreend door het juridisch adviesbureau Veritas Advies en deel 2 door het communicatiebureau 7 étoiles. Wanneer het bedrijf van beide bureaus een positief advies krijgt en een totaal score haalt van tenminste 75 punten, zal Het Keurmerk Trouwen voor één jaar worden toegekend. De diverse onderdelen zijn:

Screening deel 1 (minimaal te behalen punten voor positief advies: 43/50)

  • Algemene voorwaarden, offerte en factuur
  • AVG Privacy verklaring  en media uitingen

Screening deel 2 (minimaal te behalen punten voor positief advies: 27/35)

  • Website, social media en online reviews
  • Professionaliteit, betrouwbaarheid en betrokkenheid
  • Telefonisch- en e-mail contact

Referenten onderzoek (minimaal te behalen punten voor positief advies: 5/10)

Bonuspunten ( de mogelijkheid bestaat dat je maximaal 5 extra Bonuspunten kunt verdienen

HOE VAAK DE SCREENING PLAATSVINDT

Ieder kalenderjaar zal het bedrijf opnieuw moeten worden gescreend. Aanvraag tot screening kan men het hele jaar door plaatsen, men kan echter alleen meedoen van januari tot eind april. Dit heeft te maken met de minimale screeningtijd van 6 maanden. ( Hieronder het stappenplan voor bedrijven die een vervolg screening doorlopen )

  • Leveranciers ontvangen begin februari de screeningsformulieren;
  • Leveranciers hebben tot 1 april de tijd om deze in te vullen en aan te leveren;
  • Screeningbureaus hebben tot 1 oktober de tijd voor uitgebreide screenings.
    Dat is vooral van belang voor de zogenaamde mystery calls/mails; het is immers veel reëler om te checken hoe de telefonische bereikbaarheid in het hoogseizoen is en op welke manier het contact verloopt in de drukste periode;
  • Screeningsbureau maakt de rapportages in oktober;
  • Weddings & Business maakt resultaten bekend op 31 oktober;
  • Leverancier heeft in geval van een herkeuring de tijd tot 30 november;
  • Weddings & Business reikt op 1 december Het Keurmerk Trouwen uit aan leveranciers die op 31 oktober ‘geslaagd’ waren;
  • Weddings & Business reikt uiterlijk op 31 december Het Keurmerk Trouwen uit aan leveranciers die de herkeuring met goed gevolg hebben afgelegd.

Mocht je vragen hebben of meer informatie willen over het lidmaatschap of Het Keurmerk Trouwen, dan kun je mailen naar info@weddingsandbusiness.nl

Bewaren

Bewaren

Bewaren